Cesta do Shanghai a prvé dni

Autor: Juraj Lagin | 4.9.2015 o 12:32 | (upravené 6.9.2015 o 9:39) Karma článku: 3,78 | Prečítané:  588x

Nižšie sa dozviete o mojej ceste do Shanghai, ako to všetko na začiatku dopadlo a aká bola zastávka v Dubai. :)

Cesta do Shanghai

Ľudia, ktorým je tento blog predovšetkým určený určite vedia detaily ako som sa rozhodol pre štúdium v ČĽR, a tiež priebeh toho ako som aplikoval na štipendium, ktoré som neskôr dostal.

(Keď už sme u toho štipendia, tak by som len krátko podotkol, že včera večer som dostal mail od čínskeho veľvyslanca v Bratislave, v ktorom mi odpovedal na otázku, či som dostal štipendium na celé dva roky štúdia v ČĽR - odpoveď ÁNO. Neviem, či sa mám tešiť alebo plakať, ale na to je ešte skoro, som tu len pár dní, myslím, že budem mať dosť času na premýšľanie. :D ).

A preto sa dostávam rovno k časti, ako som letel do Shanghai a ceste sem.

Cesta do Budapešti, z ktorej som letel bola veľmi príjemná. Po srdcervúcom rozlúčení s rodičmi ma sestra zaviezla na letisko, kde, samozrejme, nastalo ďalšie oči-pľačúce rozlúčenie. Musím ale podotknúť, že ségra sa držala, a aj napriek k jej sklonom k citovému vydieraniu sme sa veľmi pekne rozlúčili. :P :)

Po pár krátkych hodinách strávených na letisku sme spolu s Jardom nastúpili do lietadla a vzrušení čakali na mini-dovolenku v Dubai, ktorá nás práve čakala. Let bol príjemný a veľmi uvoľnený. Mysleli sme si, že všetci cestujúci sa navzájom poznali aj spolu s cabin crew, pretože bolo rušno počas celej cesty a každú chvíľu sa ľudia medzi sebou striedali, takže na konci letu sedel každý na úplne inom mieste ako pri štarte. Jediná vec, ktorú musím vytknúť WizzAir je, že v rámci letu, ktorý trval z Budapešti do Dubai 5 hodín 20 minút nebolo poskytnuté žiadne občerstvenie, aj napriek tomu, že sme si hodně priplatili za väčšiu batožinu.

V okamžiku ako sme vystúpili z lietadla nás ovalila vlna teplého arabského vzduchu, ktorý mohol mať v ten momet niečo okolo 40°C. Našťastie všetko, ale, že úplne všetko v Dubai je klimatizované, od zástavky na autobus, ktorá je uzatvorená a klimatizovaná, cez nákupné centrá, autobusy, metro až po búdku s automatom na peniaze, čož ocení každý nový príchodzí do tejto horúcej krajiny.

Autobusom a metrom, sme sa dostali na zástavku kde sme mali zarezervované ubytovanie. Našťastie bolo blízko a tak sme sa nemuseli terigať s kuframi moc dlho. V tom teple človek počítal každý meter, či centimeter. Aj keď musím dodať, že po ceste na túto zastávku, ktorá trvala asi hodinu sme zmrzli na cencúle, tak bolo príjemné zase na chvíľu rozmraziť hnáty a rozhýbať telo. Check-in bol veľmi rýchly, dostali sme nápoj na privítanie, a po tom ako nás obsluha priviedla až do izby spolu s batožinou sme zostali príjemne prekvapení. Izba bola čistá, veľmi pekná. To isté platí o sociálnom zariadení. ;) Môžem doporučiť dobré ubytovanie v Dubai - Mayfair Hotel. Už len dodám, že sme padli únavou a zobudili sme sa až na druhý deň okolo desiatej.

Pobyt v Dubai bol, mmmm, hlavne horúci. Teploty stúpali nad moje očakávania, a pocitová teplota bola ešte vyššia.

Človek by si určite urobil obed aj na pouličnej lavičke, ktoré boli samozrejme prázdné, pretože všetci vyhľadávali tieň, a ešte lepšie skôr klimatizované obchody, v ktorých sa zdržiavali. V rámci našeho krátkeho pobytu sme stihli navštíviť iba zopár pamiatok, no dojem bol ohromný. V Dubai sa nešetrí, a je to určite vidieť všade kam sa človek pozrie. Medzi prvé miesta, ktoré sme navštívili patrí Dubai Mall a jeho Giant Aquarium, ďalej najvyššia budova Burj Khalifa s hrajúcou fontánou, svetoznámy palmový ostrov - Palm Jumeirah s hotelom Atlantis, kam sme sa doviezli jednokoľajkou, no a k večeru sme sa prešli s Berkou, ktorá pracuje ako letuška pre Emirates, a teda býva a pozná Dubai, po starej Dubai, prešli sa loďkou a videli ako trh so zlatom, tak aj trh s korením, dali sme si niečo dobré pod zub a ten najlepší džús, ktorý som kedy mal - čerstvý melónový džús.

Po tom ako sme sa vrátili späť na hotel, kde sme si nechali batožinu, sme vzali kufre, dofrčali na letisko a šťastne nastúpili k Emirátom do lietadla. Jedlo bolo fajn, let tiež - mal som veľa priestoru na nohy, čož hodnotím veľmi pozitívne. Let trval celkovo asi 8 hodín. Ale najdôležitejšie je, teda aspoň pre mňa, že som letel s tým najväčším lietadlom na svete Airbus A380 !!!!! Neskutočne obrovský stroj, ktorý pojme až cca 800 ľudí. Je až neskutočné, že takéto hebedo sa udrží vo vzduchu tak dlho bez prestávky. :)

Čo sa týka príletu do Číny, tak všetko prebehlo v poriadku. Z letiska sme sa síce terigali ešte asi hodinu a pól až na koleje, kde nám nakoniec povedali, že registrovať sa môžem až nasledujúci deň, a tak sme museli ešte jednu noc stráviť v neďalekom hoteli, ale na druhý deň všetko prebehlo v poriadku, a spolu s Jardom sme sa v poriadku ubytovali, vyčistili izby, nakúpili potrebné veci a koooopec čínskych hovadín. Počas nasledujúcich dní sme navštívili hlavne TESCO, Wallmart a IKEA, kde sme si dali výborné švédské mäsové guľky a brusinkovou omáčkou.

Dnes 4/9/15 sme boli zrovna vyzdvihnúť jednu češku z letiska, volá sa Katka, a býva s ďalšou češkou Karolínou hneď o patro nižšie. Obe vypadajú fajn, a myslím, že nás čaká ešte kopec zábavy. Tieto dni trávime väčšinou ešte doľaďovaním nejakých nákupov. 11.teho ma čaká registrácia na univerzite a dva dni potom orientácia - taký úvod pre nových študentov. No a okolo 15.-teho budem mať prvé hodiny.

Takže to bola v skratke moja cesta do Číny a niečo málo z pobytu počas prvých dní. Viac sa ešte určite ozvem, pretože pevne verím, že po skúsenosti s Čínou ešte bude o čom rozprávať. :)

Juraj

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.